Očakávania Slovákov od realitných kancelárií

  • 1466114400
  • Realitne správy

Koncom roka 2015 uskutočnila agentúra TNS Slovakia online prieskum pre portál nehnutelnosti.sk, ktorý bol zameraný na preferencie a očakávania zákazníkov v realitnom segmente. Z prieskumu vyplynulo, že až 64 % ľudí získava informácie o nehnuteľnostiach z webových stránok. 33% ľudí sa pri hľadaní informácií o novom bývaní spoliehajú na odporúčania rodiny a priateľov. Ako ďalšie zdroje získania informácií o realitách ľudia uvádzali časopisy o bývaní (13%), reklamu – bilboardy, TV, rádio (12%), brožúry o realitách (7%).  „Najčastejšími dôvodmi návštev realitných webov je prezeranie inzerátov( bez účelu kúpy alebo predaja) a hľadanie informácií o cenách nehnuteľností. Práve však títo tvz. „prezerači“ predstavujú skupinu, ktorá sa časom pretransformuje na potencionálnych  predávajúcich a kupujúcich. Ďalšiu – práve pre realitných sprostredkovateľov najvýznamnejšiu  - skupinu tvoria ľudia, ktorí na inzertné weby chodia v čase, keď potrebujú aktuálne kúpiť, predať či prenajať.“ Kvalitné fotografie, ktoré vykresľujú charakter a črty nehnuteľnosti, dostatočný opis nehnuteľnosti -  stav a vek nehnuteľnosti, dispozičné riešenie, rok rekonštrukcie, použité materiály, i aktuálnosť považujú ľudia za dôležité piliere, ktoré musí každý kvalitný realitný web obsahovať. Takisto pre kupujúceho i predávajúceho je rovnako dôležitý realitný maklér, s ktorým prichádza do styku a dobré recenzie realitnej kancelárie. „...ľudia dnes od realitného makléra očakávajú profesionalitu, serióznosť, ľudský prístup, otvorenosť, dochvíľnosť, ako aj možnosť pozrieť si pri inzeráte jeho profil a fotku.“  

 

zdroj: www.reality.sk